Premijerno prikazan film 'General'

Prigodnom svečanošću i tradicionalnim vatrometom u pulskoj Areni u subotu navečer svečano je otvoren 66. Pulski filmski festival na kojem se za Zlatne arene natječe osam hrvatskih filmova i šest iz hrvatske manjinske koprodukcije, a publika će u Areni idućih dana gledati i recentne europske naslove.

Festival je otvorila predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović.

Najveći ovogodišnji novitet Festivala je da će uz osam filmova domaće produkcije, na novom platnu najvećeg hrvatskog kina pod zvijezdama od 15. do 21. srpnja biti prikazani i filmovi PoPularnog programa odnosno europski filmovi tako da će gledatelji moći uživati u šest filmova uglavnom biografskih, posvećenih životopisima velikih umjetnika.

„Od ljeta do ljeta, pa tako i od Festivala do Festivala mijenjamo svoje navike i uloge, a da putujemo u dobrom smjeru svjedoče pune Arene znatiželjnih gledatelja“ – istaknula je direktorica Pulskog filmskog festivala Gordana Restović dodajući kako mnogi upravo zbog Festivala uvrštavaju posjet Puli u relevantne pa i svjetske kulturne događaje koji se ne propuštaju.

Istaknuvši kako je ovaj nacionalni festival u dugom vijeku svojega trajanja bio i ostao hrvatski brend, hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović je rekla kako su se na ovom festivalu prikazivali filmovi koji su obilježili povijest hrvatske kinematografije, dok je Pula ugostila mnoga velika imena europskog filma i filmske zvijezde, pod zvjezdanim nebom u najljepšem kinu svijeta.

„Ovo jedinstveno kino daje nam povlasticu doživljaja suvremene umjetnosti u antičkom ambijentu, kao spoj prošlosti i suvremenosti. Ono što ostaje trajna vrijednost Pulskog filmskog festivala jest predstavljanje suvremene hrvatske filmske produkcije, njezine raznolikosti i svestranosti, zbog čega sam s posebnim zadovoljstvom u prigodi ovogodišnjeg Dana državnosti festivalu dodijelila Povelju Republike Hrvatske za dosadašnji rad i kao poticaj za ustrajnost u budućnosti“, rekla je Grabar- Kitarović.

Dodala je da uspjesi koje hrvatski film posljednjih godina ima kod domaće i svjetske publike ohrabruje i veseli, jer svjedoči o tome koliko su hrvatski autori osjetili puls vremena, želje publike da u njihovim djelima prepoznaju našu stvarnost.

Osvrnuvši se na film „General“ redatelja Antuna Vrdoljaka, o životu i značaju za Hrvatsku i hrvatsku povijest generala Ante Gotovine, predsjednica je naglasila je kako je taj film dio je opusa redatelja kojeg glumci posebno vole jer ih potiče da pokažu najbolje od svojega glumačkog talenta.

„Uvjerena sam kako smo složni u tome kako uz darovite redatelje i filmske djelatnike imamo beskrajno darovite glumce, kojima se ponosimo jer su svojim ostvarenjima osvojili naša srca i utisnuli trajna sjećanja na filmove koji pripadaju vrhuncima hrvatske kinematografije“ - poručila je predsjednica izrazivši vjeru kako će i film „General“ biti upisan među njih. To nije, navela je ona, „priča samo o jednom zaslužnom čovjeku, generalu pobjedničke Hrvatske vojske Anti Gotovini, već je to priča Domovinskog rata, ali prije svega priča hrvatske borbe za ljudsku i nacionalnu slobodu“.

„Ta naša duga povijesna priča ima mnogo protagonista i zaslužuje još mnogo dobrih filmova“, poručila je Grabar Kitarović proglasivši festival otvorenim.

Uz predsjednicu, na otvaranju 66. Pulskog filmskog festivala bila je ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek te ministar hrvatskih branitelja Tomo Meved.

U sklopu svečanog otvaranja Nagrada "Marijan Rotar" dodijeljena je Povijesnom i pomorskom muzeju Istre koji posljednjih godina sudjeluje u očuvanju festivalske baštine povezujući Pulu i film. Nagrada „Marijan Rotar“ dodjeljuje se pravnim ili fizičkim osobama koji su svojim idejama i djelima spojili Pulu i film i na taj način doprinijeli razvitku Festivala i raspoznavanju Pule kao filmskoga grada.

Nakon ceremonije otvaranja premijerno je prikazana ratna drama "General", prvi od osam filmova nacionalne produkcije koji će biti prikazani u Areni, a njima se u Hrvatskom programu i konkurenciji za nagrade zlatne arene u Istarskom narodnom kazalištu pridružuje još šest filmova hrvatske manjinske koprodukcije.

Poslijednja izmjena danaPonedjeljak, 15 Srpanj 2019 08:43

index Instagram400x230 youtube